    From: "Tom(ek)" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: faszyzm na aukcji
    Date: Mon, 17 Jan 2005 00:16:20 +0100
    Sender: "Tom(ek)" <>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 23:36:11 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana
    zwykle jako Andrzej Lawa w poście Re: faszyzm na aukcji popełniła co
    następuje:

    > Konstytucja Podobno? Nie znam takiego kraju... ;-P

    Słowo "podobno" było _italikami_ dlatego też nie należało go brać
    dosłownie. I już się poprawiam => nie podobno, a na pewno art. 13
    Konstytucji RP (Rzeczypospolitej Polski jakby się ktoś pytał) mówi:

    Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji
    odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk
    działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych, których program lub
    działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową,
    stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub wpływu na politykę państwa
    albo przewiduje utajnienie struktur lub członkostwa.

    Jeśli nie jest to przynajmniej nichęć ustawodawcy do omawianej ideologii,
    to już sam nie wiem o czym my tu mówimy.

    tekst Konstytucji dostępny na:
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    > A jak Discovery puszcza przemówienie telewizyjne Hitlera, to też
    > 'propaguje' faszyzm?
    >
    > [ciach]

    > ...co zostało rozdmuchane przez brytyjski odpowiednik 'superekspresu'.
    >
    > Dla mnie jest to równie 'naganne', jak np. przebieranie się za diabła
    > uczestników 'szopki' bożonarodzeniowej (zdaje się standardowy 'zestaw'
    > to jeden anioł, jeden diabeł, jeden 'turoń' i coś jeszcze).

    Nigdzie nie powiedziałem, że to jest naganne. Nie szukam też zaczepki...

    > Zresztą żołnierze Africa Corps nie nosili opasek ze swastykami - tylko
    > gestapo i bojówki NSDAP (ktoś kompletnie pomieszał detale).

    Co do opasek na mundurach, to akutrat racja, ale nie tego dotyczy problem.
    Nie jest ważne, czy ktoś zakładając sfastykę zrobił to zgodnie z
    historycznym umundurowaniem ww. jednostek.

    > Ech, przypomina mi się Fahrenheit 451...

    Niestety nie widziałem...

    "Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą" - Joseph Goebbels

    * pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    * Tom(ek)