  • Data: 2005-02-22 20:43:37
    Temat: Re: faktura korygująca od TP SA po 12 miesiacach
    Od: "Grannus" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcesz okradać dostawcę, operatora??
    Wyluzuj troszeczkę. Nie chcę nikogo okradać. Życie nauczyło mnie, że jeżeli
    to ja popełniam błędy to ja za nie płacę. A w tym przypadku błąd popełnił
    nasz ukochany Operator.

    > Jeżeli natomiast siedziałeś cichutko bo na fakturach miałeś np. Neo128 i
    > jej cenę, a w rzeczywistości świadczona była usługa Neo512 z wyższą ceną -
    > to po co zadajesz głupawe pytania na kilku grupach?

    po pierwsze, pytanie nie jest głupawe, moim zdaniem oczywiście :-)
    po drugie, nie na kilku grupach tylko na dwóch (pl.soc.prawo i
    pl.neostrada), a liczebnik KILKA oznacza liczbę od trzech do dziewięciu.

    > Liczyłeś że to nie wyjdzie?
    > Płać i sie ciesz że na razie operator nie żąda odsetek.

    Odsetek to Operator może żądać gdy minie terminu płatności ( zgodnie z
    regulaminem TP SA - 14 dni od wystawienia faktury). na razie nie minął :-)

    > A to że błąd był po ich stronie, wcale nie oznacza że T ynie miałbys
    > ponieść konsekwencji.

    Znając politykę TP SA jestem niemal pewien, że wszystkie konsekwencje ich
    błędów poniesie klient czyli niestety ja :-(
    Staram się jednak , moja sprawa była precedensem :-)

    >Przeczytaj dobrze umowę i regulamin świadczenia usług
    > telekomunikacyjnych - stoi tam jak byk że w przypadku nieprawidłowości na
    > Tobie *TAKŻE* spoczywa ciężar poinformowania o tym operatora a nie
    > oczekiwanie na "a może nie zauwaźą".

    Bardzo proszę o szczegóły, bo takiego § nie mogę znaleźć. §36 ust. 2
    Regulaminu świadczenia usług powszechnych przez Telekomunikację Polską SA na
    Abonenta nakłada jedynie obowiązek zgłoszenia faktu nieotrzymania faktury.
    Ja faktury za wszystkie miesiące ubiegłego roku otrzymywałem i opłacałem.

    > Jeżeli jest korekta, to stawiam dólary przeciw orzechom że jest ona
    > prawidłowa.

    Do faktur korygujących zastrzeżeń nie mam.

    > Co do terminu wystawienia faktury - wyluzuj deczko chłopie i zerknij na
    > *datę wystawienia* tej faktury - o ile nie jest ona korygująca.

    Wszystkie faktury wystawiono w lutym 2005.
    Jak już pisałem do faktur korygujących nie mam zastrzeżeń. Rozporządzeniu
    Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r między innymi w sprawie zasad
    wystawiania faktur nie określa żadnych terminów w jakich można fakturę
    korygującą wystawić. Wątpliwości mam co do faktury VAT w której znalazły się
    usługi z lutego, marca, kwietnia itd. ubiegłego roku.
    Rozporządzenie stanowi, iż fakturę wystawia się nie później niż siódmego
    dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi, a w przypadku gdy podatnik
    określa na fakturze wyłącznie miesiąc i rok dokonania sprzedaży, fakturę
    wystawia się nie później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym
    dokonano sprzedaży.

    serdecznie pozdrawiam
    grannus