    From: "Anax WRC" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: eurotax-samochod z 1990
    Date: Wed, 28 Feb 2007 21:24:30 +0100

    Użytkownik "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> napisał w wiadomości
    news:es4na7$dmr$1@news.onet.pl...

    > Jesli to powiedział ksiegowy, to zmienić ksiegowego.
    > Jesli Ty, to "normalny" ksiegowy powinien bez problemu Ci powiedzieć co i
    > jak.

    Ksiegowy powiedzial jedynie o mozliwosci wziecia wyceny z grudnia
    poprzedniego roku. Jesli cvhodzi o 3500 to potraktowalem samochod jako
    srodek trwaly, a taki moze byc amortyzowany dopiero od 3500 netto. Widocznie
    samochod jest traktowany na innych zasadach:)

    > Hmm. Dziwnie powiedział. Powinno już być wg wartosci rynkowej. Nie musi to
    > wcale być eurotax. Niektórzy uważaja, że wycena na podstawie ogłoszeń w
    > prasie oraz aukcji allegro jest idealną wyceną pojazdu. Ale wg mnie
    > posiadasz fakturę zakupu i ta wartosć powinna byc wartością początkową ŚT.

    Dopytam sie dokladnie w US.

> [...]
    > nabytych
    > przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu,
    > o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków przyjmuje się w
    > wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika, z uwzględnieniem
    > cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z grudnia roku
    > poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu oraz stanu
    > i stopnia
    > ich zużycia."
    >
    > W Twoim wypadku jednak zdecydowanie można ustalić taką wartość. Sam ją w

    no fakt, a co w przypadku jak powiem ze nie moge znalezc umowy
    kupna-sprzedazy? i nie pamietam ile zaplacilem?
    ale ze kupowalem od komisu, samochod zostal oczywiscie zarejestrowany na
    podstawie umowy, ale ja posialem od tego czasu:)

    > Wiem, że to do d..., ale sam zgodziłes się na zanizenie faktury zakupu.
    > Komis oszukał za Twoja zgodą skarb państwa. Jak widzisz nie było warto
    > było siena to godzić.

    moj blad, wszystko sie dzialo za szybko, mi wtedy byla zbedna wyzsza kwota
    na umowie...
    nie myslalem o wlasnej dzialalnosci:)

    w kazdym razie dziekuje bardzo za pomoc

    pzdr