eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodziedziczenie majątku rodzica nabytego przed zawarciem związku małżeńskiego › Re: dziedziczenie majątku rodzica nabytego przed zawarciem związku małżeńskiego
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziedziczenie majątku rodzica nabytego przed zawarciem związku
    małżeńskiego
    Date: Thu, 30 Jun 2011 14:27:24 -0500

    On 6/30/2011 2:22 PM, Tomasz wrote:
    > Użytkownik "Tomasz"<t...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Podsumujmy dyskusję i wyciągnijmy wnioski:
    > 1. Spisany przez mamę testament w tym przypadku jest skuteczny,

    tego nie wiem, bo testamentu nie czytaliśmy. Wystarczy, ze go
    wydrukowała na drukarce i juz skuteczny nie bedzie.

    jednak nie
    > do końca ponieważ nie wyklucza on wystąpienia ojczyma o zachowek nawet od
    > części majątku, który mama posiada sprzed zawarcia związku małżeńskiego.

    nie wyklucza, chyba, ze dostanie cos innego w zamian w testamencie.

    > Pytanie dodatkowe do pkt 1. a może najlepszym rozwiązaniem teraz po zawarciu
    > związku małżeńskiego będzie spożądzenie intercyzy? czy to też nie przesądza
    > o zachowku?

    niczego nie zmienia do majatku matki.
    zmieni jedynie proporcje w stosunku do majatku powstalego po ślubie.
    przy intecyzie nie bedzie ze polowa z definicji jest jego.

    > 2. Odwróćmy sytuację i przyjmijmy hipotetycznie,że pierwszy umiera ojczym.
    > Czy wtedy jego dorosłe dzieci dziedziczą proporcjonalnie również tą część
    > majątku mojej mamy sprzed zawarcia związku małżeńskiego (czytaj mieszkanie)
    > czy tylko majątek zgromadzony po ślubie?

    Nie. majatek przed slubem jest oddzielnym majatkiem i druga strona nic
    do niego nie ma za zycia wlasciciela tego majatku.
    jego dzieci dziedzicza tylko to co jego i polowe tego co bylo wspolne
    (bez intercyzy) Z intercyza nie ma "wspolnego" wiec cokolwiek sie
    dorobia jest albo jego albo jej albo w jakiejs proporcji jego i jej.