    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziedziczenie dzieci i dylemat
    Date: Sun, 02 May 2010 23:19:10 -0500

    Grupy dyskusyjne wrote:

    > a ja mam na myśli sytuacje gdy dzieci "są dobre"
    > lecz miały by dziedziczyć (lub domagać się zachowku) dopiero po śmierci drugiego
    współmałżonka

    Niedasie (w Polsce).
    Dziedziczy sie zawsze w momencie śmierci spadkodawcy i nie da sie tego
    przesunąć w czasie.
    Można tym tylko inaczej rozporządzić niż ustawowo poprzez testament.
    Poszukaj jeszcze hasla "zapis testamentowy", ale to bardziej dotyczy
    osob trzecich.
    Co do zachowku, to "wypłać" go wcześniej, po prostu podaruj im tyle,
    zeby robiło za zachowek.
    Poszukaj jeszcze tematu scheda spadkowa.

    natomiast to co ty chcesz zrobić czyli "dać ale później" zrobić się nie
    da. Chyba, że posiadasz jakąś zaufaną osobę.
    Np. małżonek, który to on da dzieciom w testamencie to co miałeś dać
    ty. Ewentualnie osoba trzecia, której w testamencie coś podarujesz
    dopiszesz do tego zapis testamentowy na dzieci.
    Ale w 100% tego nigdy nie bedziesz pewien, że stanie się tak jak chcesz.

    Poszukaj jeszcze hasła "living trust". Ale to nie "u nas".