  • Data: 2008-09-22 07:37:59
    Temat: Re: duplikat dokumentu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 22 Sep 2008 08:15:15 +0200, argonn napisał(a):

    > mam pytanie- czym zasadniczo duplikat różni sie od kopii. Moja praca
    > polega między innymi na wystawianiu rachunków za media i mam możliwoœć
    > wybrania z dostepnych opcji własnie takiej formy. Do tej pory klientowi
    > który przychodził do firmy i prosił o wystawienie np. zaległego rachunku
    > wystawiałem duplikat. A co z kopiš ?

    A więc chodzi ci o nie o "jakiś dokument" a o fakturę.

    "Kopia faktury" to nie jest kopia, tylko tak naprawdę drugi (a czasami
    także trzeci, czwarty....) egzemplarz oznaczony słowem "KOPIA" i
    pozostający u wystawcy faktury.

    "Duplikat faktury" to jest dokument wydawany nabywcy usługi, który np
    zgubił, nie dostał itp pierwszego oryginału. Duplikat musi być oznaczony
    słowem "DUPLIKAT" i zawierać zarówno datę wystawienia oryginału jak i date
    wystawienia duplikatu.

    Więc jesli klient przychodzi i chce coś dostać, to sprawdzasz czy już był
    wyastawiony oryginał. Jeśli nie to go wystawiasz, jesli tak to drukujesz
    duplikat. Oryginał może być wystawiony tylko raz.