    From: "Jan Kowalski" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowody - kopie czy oryginaly?
    Date: Thu, 25 Aug 2005 02:42:01 +0200

    > -- W sumie powiem ze to ciekawe , jedna z pierwszych rozpraw o
    > znieslawienie
    > w internecie w calosci oparta byla o to co zostalo na googlach , na
    > mailach
    > i GG ( chodzi o Polske )
    > Tak zupelnie informacyjnie firma ktora wytoczyla proces klientowi wygrala
    > .

    W zasadzie wszystko zależy od sędziego. Dla większości cywilistów proces
    jest papierowy, a komputer służy jedynie, żeby sekretarka przepisywała na
    nim uzasadnienia i drukowała wyroki.
    Dowodowo z plikami dostarczonymi przez stronę jest kiepsko, chyba, że mają
    one np stanowić przedmiot wykonanej pracy czy umowy, czego chce się dowieść.
    Bo inaczej zawsze pada argument, że taki plik łatwo sfabrykować i dlatego
    nie może służyć jako wiarygodny dowód a jedynie początek dowodu.
    Natomiast jeśli chodzi o sieć, to sczytałem gdzieś o kimś, komu udało się
    wygrać proces o ochronę dóbr osobistych po tym jak zabezpieczył dowód w ten
    sposób, że z notariuszem weszli na daną stronę i notariusz zaprotokołował co
    tam zobaczył i poświadczył screenshoty.