  • Data: 2006-08-17 17:31:56
    Temat: Re: dot. uwierzytelnienia dowodu osobistego. Kim jest wystawca?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ec27o3$jjd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Reklamacja niezrealizowanego biletu z PKP. Gdybym oddawała osobiście (tylko w
    > większych miastach) dowód mogę pokazać i dać normalnie kserokopię. Wysyłkowo,
    > kserokopia musi być uwierzytelniona :(

    A kto Ci kazał tę kserokopię uwierzytelniać i czemuż niby w ogóle miało by to
    służyć? Jeśli nawet z jakiegoś powodu trzeba ustalić tożsamość składającego
    wniosek (tylko nie wiem po co), to ustalanie tego na podstawie uwierzytelniania
    kserokopii dowodu osobistego jest jakąś wierutną bzdurą. Każdy może iść z
    dowodem osobistym dowolnej osoby do notariusza, a notariusz stwierdzi zgodność
    kserokopii tego dokumentu z oryginałem. W urzędzie gminy / miasta to w ogóle nie
    wiem, czy poświadczają zgodność, ale jeśli tak, to nie ma większego znaczenia
    kto z tym przyszedł. W konsekwencji czego niby to poświadczenie miało by być
    dowodem?

    Gdybyś mógł ewentualnie opisać - dla mojej ciekawości, bo nic sensownego mi
    przychodzi do głowy - kto pouczył Cię o konieczności wysłania takiej kserokopii
    dokumentu oraz jak to uzasadniał.