  • Data: 2009-03-30 11:26:42
    Temat: Re: dość dziedziczenia długów!!!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patryk Włos pisze:

    > O, to się jednak myliłem. Ale to niewiele zmienia.

    Cóż, nie jest to 1126zł, tylko pewnie coś koło 300zł, znacznie mniej,
    choć też wiele.

    > Tak, zgadza się, formalnie jest to legalne.
    >
    > Ale rzecz w tym, że przy takich stawkach, to przeciętnej rodzinie z
    > przeciętnego spadku nie zostanie nic lub prawie nic.
    >
    > Bo jeśli spadkodawca zostawił po sobie np. samochód i nic więcej, to
    > koszty są w miarę niewielkie. Ale z reguły tak bywa, że spadkodawca
    > zostawia po sobie mnóstwo różnej drobnicy, która jest osobno mało warta,
    > a na której inwentaryzację idzie mnóstwo godzin - i może się wręcz tak
    > okazać, że koszty inwentaryzacji przewyższają wartość inwentaryzowanych
    > rzeczy.

    Żartujesz? Drobnica? Jaka drobnica! Dłużnik zostawił samochód,
    mieszkanie i tyle. Resztą rodzina się zajmie i nikt nie będzie śmieci ze
    strychu dłużnika dawał do liczenia komornikowi, choćby nawet byłaby to
    kolekcja znaczków z XIX wieku.

    --
    Liwiusz