  • Data: 2008-05-14 14:03:16
    Temat: Re: domeny...
    Od: "Ł.S." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie zwiazane z domenami.
    > Czy firma, u ktorej kupilem domene ma prawo zablokowac/zabrac mi ja, tylko
    > dlatego ze napisala do nich osoba, ktora twierdzi ze sprzedalem jej ta
    > domene i jako jedyny dowod ma rzekome rozmowy na gg (czy to moze byc
    > dowod?) i potwierdzenie wykonania przelewu (w PDF lub screenie) na moje
    > konto? Ja nic nie podpisywalem, ani nie zawieralem umowy elektronicznej
    > (np. allegro itp). Firma z domenami domaga sie oddania kolesiowi domeny
    > lub zwrocenia pieniedzy. Co robic?

    Jezeli kupiles domene (i masz to potwierdzone np przelewem) provider NIE MA
    PRAWA zrobić z tą domeną cokolwiek.
    Produratura tak, provider nie ma prawa bez udziału prokuratury nawet
    udzielić informacji WHOIS, kto jest właścicielem domeny.

    Druka kwestia jest taka że firmy w Polsce wydają kody authinfo często na
    piekne oczy - wysyłasz dokument w formie skanu z podrobionym podpisem i za
    24h jesteś właścicielem domeny X.
    Jeżeli ktos Cie oszukal i straciles domene to wyjasnij z prociderem na
    jakiej podstawie nie masz jej u siebie w panelu a nastepnie wybierz sie do
    najblizszego komisariatu policji....

    pozdrawiam

    Łukasz