    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dokupienie lat
    Date: Fri, 20 Sep 2002 19:31:35 +0200

    Użytkownik "Dybek, Aleksander" <A...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:2095F687DDDAD5119CA80008C73361108E1201@afsplex1
    .skandia.pl...
    > Przez ten ślub uzyskala jedynie pelna zdolnośc do czynności prawnych 2
    lata
    > wcześniej niz "normalnie".
    > Wg mnie wiek emerytalny sie jej nie "cofa", gdyż jak wiadomo pracę
    odpłatną
    > można podjąć (za zgoda przedstawiciela ustawowego) juz po ukończeniu 15
    roku
    > życia. Między faktem samego zwiazku malzenskiego a wiekiem emerytalnym-
    nie
    > widze w tym wypadku powiazania.

    Dokladnie tak. Jesli sprawa otarla sie o sad, tzn, ze wczesniej przyznano
    jej pewne prawa,
    uzyskala pelnoletnosc, ale nie w znaczeniu zmiany daty urodzenia, tylko w
    tym znaczeniu, ze za
    zgoda sadu i w zwiazku ze szczegolnymi okolicznosciami, ona wyjatkowo stala
    sie pelnoletnia w wieku
    16 lat.
    Moje obawy wzbudza tylko slowo "dokupiono". Slyszalam bowiem o wypadku
    zmiany daty urodzenia poprzez
    sfalszowanie dokumentow. I tamta osoba juz miala spory problem, bo jej
    zabraklo tych ...10 lat do uprawnien emerytalnych,
    a wlasnie tyle sobie odjela. Oczywiscie jakby mogla udowodnic, ze wtedy te
    dokumenty sfalszowala, to problem by zniknal.
    Klopotow by nie miala (sprawa dawno sie przedawnila). Tylko ze ... maz o
    niczym nie wiedzial :-)

    A wracajac do tematu oczywiscie masz racje- zgoda sadu na wczesniejsze
    zamazpojscie z wiekiem emerytalnym nie ma
    zupelnie zadnego zwiazku.

    Pozdrawiam,
    MArta