  • Data: 2009-02-14 00:21:18
    Temat: Re: dobrowolne alimenty a komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie do końca o to mi chodziło - chodziło mi o zajęcie komornicze na
    > rzecz kogoś zupełnie innego niż osoba otrzymująca alimenty. I to zajęcie
    > nie związane z alimentami.

    Zwykle jest tak, że jak dłużnik chce część dochodów zachować w
    rodzinie w formie alimentów, to żona pozywa męża i szybko zawierają
    ugodę sądową na dość wysokie alimenty i później już komornik już je
    egzekwuje przed innymi długami.

    Czy można alimenty zawrzeć poza ugodą sądową i czy mają one
    pierwszeństwo przed innymi egzekucjami? IMHO pierwszeństwo alimentów
    dotyczy ich egzekucji, a nie dobrowolnej wpłaty, wpierw musi być zatem
    tytuł wykonawczy.

    --
    Liwiusz