  • Data: 2004-02-05 09:24:09
    Temat: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Od: "Liwusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Radek rzecze:
    > [..]
    >
    > Już pisałem, że opłatę musisz wnieść do dwóch tygodni PO wypełnieniu

    Termin, od którego liczy się dwutygodniowy czas na uiszczenie opłaty
    skarbowej, biegnie od momentu podpisania (wręczenia) weksla in blanco.

    > weksla. Czyli dopóki nie masz zamiaru go wypełniać to może sobie leżeć
    > spokojnie. Gdy zajdzie taka potrzeba to pójdziesz do Urzędu Skarbowego i
    > wniesiesz opłatę w odpowiedniej wysokości.

    Nie będzie to możliwe. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od weksla ciąży
    na wystawcy. Nie wyobrażam sobie, aby po "uruchomieniu" weksla in blanco
    chodzić do dłużnika i prosić go, aby łaskawie zgodził się uiścić opłatę. A wiem
    o sytuacjach, kiedy to urzędnik, mający poświadczyć na wekslu opłatę skarbową
    (skasowanie znaków lub adnotacja o opłacie przelewem) nie chciał tego zrobić,
    gdyż nie było na to zgody wystawcy weksla.

    Banki zabezpieczają się w ten sposób, że podpisuje się pełnomocnictwo
    upoważniające bank do ewentualnego uzupełnienia opłaty skarbowej w imieniu
    wystawcy. Jednak w życiu prywatnym najprostszym sposobem byłoby, moim zdaniem,
    uiszczenie pełnej opłaty skarbowej już w momencie wręczania weksla.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl