    From: "filippo" <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czyja kasa po śmierci małżonka
    Date: 22 Jun 2006 12:44:58 -0700

    krzysiek wrote:
    > nurtuje mnie następujące pytanie: co się dzieje z pieniędzmi
    > zgromadzonymi w jakimś banku na lokacie przez małżonkę po jej śmierci?

    Stawialbym na to, ze do czasu okreslenia spadkobiercy (orzeczenia sadu)
    pieniadze wplywaja na nieoprocentowany rachunek przejsciowy, no a potem
    ma zastosowanie procedura spadkowa.

    Fragment regulaminu jednego z bankow (Inteligo, czyli wlasciwie PKO
    BP):
    # Bank wypłaca środki zgromadzone na takim rachunku, z wyłączeniem
    Kont wspólnych, z następujących tytułów:

    1. Zwrotu udokumentowanych kosztów pogrzebu Klienta stosownie do
    postanowień art. 57 ust. 1 pkt 1) Prawa bankowego,
    2. Złożonej dyspozycji na wypadek śmierci Klienta stosownie do
    postanowień art. 57 ust. 1 pkt 2) Prawa bankowego,

    # Bank wypłaca środki zgromadzone na rachunku po śmierci Klienta z
    tytułu spadku po Kliencie, stosownie do przepisów regulujących
    spadkobranie i prawomocnych orzeczeń sądów. Bank ma prawo potrącać
    ze środków zgromadzonych na rachunku kwoty należne organom rentowym
    stosownie do właściwych przepisów.

    pozdrawiam
    Filip