eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to juz próba kradziezy?Re: czy to juz próba kradziezy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <4cfdf0ea$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cfe3308$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
    <idld4f$olh$1@mx1.internetia.pl>
    <4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
    <idnh7d$lt3$1@mx1.internetia.pl>
    <4d01d1d1$0$27046$65785112@news.neostrada.pl>
    <idsqfb$1al$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Date: Fri, 10 Dec 2010 14:08:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Lines: 660
    Message-ID: <4d022642$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
    X-Trace: 1291986499 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22816 83.15.147.162:2316
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:662459
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:idsqfb$1al$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d01d1d1$0$27046$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Niestety, nie masz racji. Powtorze - od KLIENTA (czytaj - kupujacego)
    >> zalezy ktora forme wybierze.
    >
    > Bzdura - poproszę podstawę prawną (może jakieś tajne, niepublikowane
    > rozporządzenie:? ;)) - fakt że sprzedawca zareagował tak a nie inaczej
    > to tylko twoje szczęście. Problemem jest to że wprowadzasz ludzi w błąd i
    > ktos się może na tym przejechać - jak już zresztą nie raz bywało. I w
    > sumie
    > tyle.
    >

    Poczytaj najpierw rozporzadzenia prawne dotyczace tej kwestii, pozniej sie
    wypowiadaj. To ze sprzedawca zareagowal tak a nie inaczej bylo podyktowane
    jego kontaktem z Inspektorem Handlowym ;P
    Podstawe prawna? Jest w samej ustawie.
    Dodam tylko ze sprzedawca nie moa prawa narzucac swojej woli klientowi
    (jesli zadania klienta sa zgodne z obowiazujacymi przepisami - a moje byly
    zgodne).

    a to wycinek z pisma reklamacyjnego sciagnietego ze strony IH:


    Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)









    ........, dnia .....

    (miejscowość)

    .............

    (imię i nazwisko)




    .............

    .............

    (adres)




    .............

    (telefon)







    .............

    (nazwa przedsiębiorcy)




    .............

    .............

    (adres przedsiębiorcy)










    Reklamacja







    Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych

    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
    zawiadamiam,

    iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową.

    Niezgodność polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w
    dniu ...........

    Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej
    ustawy

    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na

    nowy.

    W załączeniu składam kopię paragonu.










    ..po............

    (podpis) ..........












    59

    Wzór B (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową)




    .........., dnia .....

    (miejscowość)

    .............

    (imię i nazwisko)




    .............

    .............

    (adres)




    .............

    (telefon)







    .............

    (nazwa przedsiębiorcy)




    .............

    .............

    (adres przedsiębiorcy)













    Reklamacja










    Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych

    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
    zawiadamiam,

    iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność

    polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........

    Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej
    ustawy

    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę

    towaru.

    W załączeniu składam kopię paragonu.







    ...........

    (podpis)






















    Wzór C (kolejna reklamacja)




    .........., dnia .....

    (miejscowość)

    .............

    (imię i nazwisko)




    .............

    .............

    (adres)




    .............

    (telefon)







    .............

    (nazwa przedsiębiorcy)




    .............

    .............

    (adres przedsiębiorcy)













    Reklamacja







    Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych

    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
    zawiadamiam,

    iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność

    polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........

    Charakter podanej niezgodności wskazuje, że naprawa i wymiana towaru są
    niemożliwe,

    a dodatkowo, że niezgodność towaru z umową jest istotna. Z uwagi na
    powyższe, na

    podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, odstępuję od umowy sprzedaży. Zwracam
    zakupiony

    towar i proszę o zwrot ceny towaru na konto ..... w terminie 7 dni od dnia
    doręczenia

    niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię paragonu.







    ..............

    (podpis)






















    Wzór D (kolejna reklamacja)




    .........., dnia .....

    (miejscowość)

    .............

    (imię i nazwisko)




    .............

    .............

    (adres)




    .............

    (telefon)







    .............

    (nazwa przedsiębiorcy)




    .............

    .............

    (adres przedsiębiorcy)













    Reklamacja




    Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
    szczególnych

    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
    zawiadamiam,

    iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność

    polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........

    Charakter wskazanej niezgodności powoduje, że naprawa i wymiana towaru
    narażałyby

    mnie na znaczne niedogodności polegające na ..... . Z uwagi na powyższe, na

    podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, żądam obniżenia ceny towaru o kwotę .....
    (słownie:

    ...) zł, która stanowi różnicę pomiędzy ceną towaru zgodnego z umową i ceną

    towaru, który charakteryzuje się wskazaną powyżej niezgodnością. Proszę o
    zwrot

    podanej kwoty na konto ....../przekazem pocztowym na mój adres, w terminie

    7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię paragonu.







    ..............

    (podpis)










    I wszystko jasne . Powtorze - Klient wybiera co jest dla Niego wygodniejsze.
    tak samo sprzedajacy nie ma prawa narzucic klientowi ze przyjmie reklamacje
    ale gwarancyjna a nie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Malo tego -
    skorzystanie z uprawnien gwarancyjnych nie sprawia ze kolejna reklamacje tez
    trzeba skladac z tytulu gwarancji. Tu rowniez klient sam wybiera to, co
    jest dla Niego korzystniejsze.

    Powtorze wiec:

    1. wymiana towaru na wolny od wad (niestety, nie jest tu zaznaczone ze na
    nowy. Ustawa mowi wyraznie - wolny od wad, wiec moze byc naprawiany)

    2. jesli takowa jest niemozliwa - naprawa towaru

    3. zwrot gotowki

    4. obnizenie ceny towaru

    Z zaznaczeniem ze i tu (pomiedzy 3 a 4 )klient tez moze wybrac.



    na koniec - tresc pisma reklamacyjnego (konsultowana z Inspektorem
    handlowym) na podstawie ktorej zadalem zwrotu gotowki:



    Pismo reklamacyjne




    (ciach)




    W dniu zakupiłem kartę graficzną Gigabyte 9800GT 1GB 256BIT PCI-E


    za cenę........ (zgodnie z dowodem zakupu).


    Poniżej przedstawiam istotę problemu związanego z tym zakupem oraz ujawnioną
    wadę towaru konsumpcyjnego i termin jej ujawnienia się:




    Przy włączeniu komputera, nawet przed załadowaniem systemu, na ekranie
    pojawiają się rzędy kropek, po załadowaniu systemu komputer nie działa
    płynnie, w menadżerze urządzeń przy karcie graficznej widnieje komentarz
    "urządzenia tego nie można zainstalować - kod 10. Nie pomaga również
    reinstalacja sterowników karty, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie
    sterowników, jak również podmiana sterowników na starsze. Wada ta ujawniła
    się dnia 30.08.2010.

    Biorąc powyższe pod uwagę, działając na podstawie ustawy z dnia 27 lipca
    2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) - niniejszym składam
    reklamację na zakupiony przeze mnie produkt z tytułu niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową. Przyczyny tej niezgodności są następujące:

    towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle
    używany -

    uszkodziona karta graficzna powoduje niemożność korzystania z zestawu
    komputerowego (również u Państwa zakupionego) .

    W związku z powyższym żądam doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
    poprzez: wymianę produktu na nowy

    Naprawa naraża mnie na duże niedogodności w postaci niemożności korzystania
    z komputera (koniecznego mi do pracy) w związku z tym w razie niemożności
    wymiany karty na nową wolną od wad - proszę o:

    zwrot pieniędzy (czyli odstąpienie od zawartej umowy) w wysokosci faktycznie
    poniesionych kosztów zakupu karty graficznej w terminie do 14-tu dni od
    doręczenia niniejszego pisma.

    W załączeniu składam kopię rachunku.


    a tu poczytaj sobie ZE ZROZUMIENIEM:
    W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która
    nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W
    pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do
    stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.
    Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek
    zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma tylko 14 dni na
    ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku braku odpowiedzi
    sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on roszczenia kupującego za
    uzasadnione.

    W sytuacji, gdy kupujący nie może żądać naprawy lub wymiany albo jeżeli
    sprzedawca nie zdoła uczynić takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy
    naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on
    prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, a w przypadku, gdy niezgodność
    towaru z umową jest istotna może on nawet odstąpić od umowy.


    http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
    ml

    i dalej:

    Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?

    Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana
    albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli
    wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie
    stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że
    zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie
    będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe
    albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

    Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z
    umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

    . sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową
    poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga
    nadmiernych kosztów;

    . naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim
    czasie;

    . naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

    Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo
    naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa
    narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie
    jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.


    to ze strony : http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    wiec jasno jest napisane ze : "... Mamy prawo domagać się od sprzedawcy
    nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do
    sprzedawcy...."



    I chyba wszystko juz kompletnie jasne...

    jesli jeszcze nie to:

    http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php

    http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik-prawny/niezg
    odnosc-towaru-z-umowa.html



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1