-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Misiek" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <4cfdf0ea$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
<4cfe3308$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
<idld4f$olh$1@mx1.internetia.pl>
<4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
<idnh7d$lt3$1@mx1.internetia.pl>
<4d01d1d1$0$27046$65785112@news.neostrada.pl>
<idsqfb$1al$1@mx1.internetia.pl>
Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?
Date: Fri, 10 Dec 2010 14:08:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Lines: 660
Message-ID: <4d022642$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
X-Trace: 1291986499 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22816 83.15.147.162:2316
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:662459
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:idsqfb$1al$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:4d01d1d1$0$27046$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Niestety, nie masz racji. Powtorze - od KLIENTA (czytaj - kupujacego)
>> zalezy ktora forme wybierze.
>
> Bzdura - poproszę podstawę prawną (może jakieś tajne, niepublikowane
> rozporządzenie:? ;)) - fakt że sprzedawca zareagował tak a nie inaczej
> to tylko twoje szczęście. Problemem jest to że wprowadzasz ludzi w błąd i
> ktos się może na tym przejechać - jak już zresztą nie raz bywało. I w
> sumie
> tyle.
>
Poczytaj najpierw rozporzadzenia prawne dotyczace tej kwestii, pozniej sie
wypowiadaj. To ze sprzedawca zareagowal tak a nie inaczej bylo podyktowane
jego kontaktem z Inspektorem Handlowym ;P
Podstawe prawna? Jest w samej ustawie.
Dodam tylko ze sprzedawca nie moa prawa narzucac swojej woli klientowi
(jesli zadania klienta sa zgodne z obowiazujacymi przepisami - a moje byly
zgodne).
a to wycinek z pisma reklamacyjnego sciagnietego ze strony IH:
Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)
........, dnia .....
(miejscowość)
.............
(imię i nazwisko)
.............
.............
(adres)
.............
(telefon)
.............
(nazwa przedsiębiorcy)
.............
.............
(adres przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową.
Niezgodność polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w
dniu ...........
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej
ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na
nowy.
W załączeniu składam kopię paragonu.
..po............
(podpis) ..........
59
Wzór B (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową)
.........., dnia .....
(miejscowość)
.............
(imię i nazwisko)
.............
.............
(adres)
.............
(telefon)
.............
(nazwa przedsiębiorcy)
.............
.............
(adres przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność
polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej
ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę
towaru.
W załączeniu składam kopię paragonu.
...........
(podpis)
Wzór C (kolejna reklamacja)
.........., dnia .....
(miejscowość)
.............
(imię i nazwisko)
.............
.............
(adres)
.............
(telefon)
.............
(nazwa przedsiębiorcy)
.............
.............
(adres przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność
polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........
Charakter podanej niezgodności wskazuje, że naprawa i wymiana towaru są
niemożliwe,
a dodatkowo, że niezgodność towaru z umową jest istotna. Z uwagi na
powyższe, na
podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, odstępuję od umowy sprzedaży. Zwracam
zakupiony
towar i proszę o zwrot ceny towaru na konto ..... w terminie 7 dni od dnia
doręczenia
niniejszego pisma.
W załączeniu składam kopię paragonu.
..............
(podpis)
Wzór D (kolejna reklamacja)
.........., dnia .....
(miejscowość)
.............
(imię i nazwisko)
.............
.............
(adres)
.............
(telefon)
.............
(nazwa przedsiębiorcy)
.............
.............
(adres przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o
szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu .. towar jest niezgodny z umową. Niezgodność
polega na ....... Niezgodność została stwierdzona w dniu ...........
Charakter wskazanej niezgodności powoduje, że naprawa i wymiana towaru
narażałyby
mnie na znaczne niedogodności polegające na ..... . Z uwagi na powyższe, na
podstawie art. 8 ust. 4 ustawy, żądam obniżenia ceny towaru o kwotę .....
(słownie:
...) zł, która stanowi różnicę pomiędzy ceną towaru zgodnego z umową i ceną
towaru, który charakteryzuje się wskazaną powyżej niezgodnością. Proszę o
zwrot
podanej kwoty na konto ....../przekazem pocztowym na mój adres, w terminie
7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.
W załączeniu składam kopię paragonu.
..............
(podpis)
I wszystko jasne . Powtorze - Klient wybiera co jest dla Niego wygodniejsze.
tak samo sprzedajacy nie ma prawa narzucic klientowi ze przyjmie reklamacje
ale gwarancyjna a nie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Malo tego -
skorzystanie z uprawnien gwarancyjnych nie sprawia ze kolejna reklamacje tez
trzeba skladac z tytulu gwarancji. Tu rowniez klient sam wybiera to, co
jest dla Niego korzystniejsze.
Powtorze wiec:
1. wymiana towaru na wolny od wad (niestety, nie jest tu zaznaczone ze na
nowy. Ustawa mowi wyraznie - wolny od wad, wiec moze byc naprawiany)
2. jesli takowa jest niemozliwa - naprawa towaru
3. zwrot gotowki
4. obnizenie ceny towaru
Z zaznaczeniem ze i tu (pomiedzy 3 a 4 )klient tez moze wybrac.
na koniec - tresc pisma reklamacyjnego (konsultowana z Inspektorem
handlowym) na podstawie ktorej zadalem zwrotu gotowki:
Pismo reklamacyjne
(ciach)
W dniu zakupiłem kartę graficzną Gigabyte 9800GT 1GB 256BIT PCI-E
za cenę........ (zgodnie z dowodem zakupu).
Poniżej przedstawiam istotę problemu związanego z tym zakupem oraz ujawnioną
wadę towaru konsumpcyjnego i termin jej ujawnienia się:
Przy włączeniu komputera, nawet przed załadowaniem systemu, na ekranie
pojawiają się rzędy kropek, po załadowaniu systemu komputer nie działa
płynnie, w menadżerze urządzeń przy karcie graficznej widnieje komentarz
"urządzenia tego nie można zainstalować - kod 10. Nie pomaga również
reinstalacja sterowników karty, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie
sterowników, jak również podmiana sterowników na starsze. Wada ta ujawniła
się dnia 30.08.2010.
Biorąc powyższe pod uwagę, działając na podstawie ustawy z dnia 27 lipca
2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) - niniejszym składam
reklamację na zakupiony przeze mnie produkt z tytułu niezgodności towaru
konsumpcyjnego z umową. Przyczyny tej niezgodności są następujące:
towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle
używany -
uszkodziona karta graficzna powoduje niemożność korzystania z zestawu
komputerowego (również u Państwa zakupionego) .
W związku z powyższym żądam doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
poprzez: wymianę produktu na nowy
Naprawa naraża mnie na duże niedogodności w postaci niemożności korzystania
z komputera (koniecznego mi do pracy) w związku z tym w razie niemożności
wymiany karty na nową wolną od wad - proszę o:
zwrot pieniędzy (czyli odstąpienie od zawartej umowy) w wysokosci faktycznie
poniesionych kosztów zakupu karty graficznej w terminie do 14-tu dni od
doręczenia niniejszego pisma.
W załączeniu składam kopię rachunku.
a tu poczytaj sobie ZE ZROZUMIENIEM:
W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która
nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W
pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do
stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.
Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek
zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma tylko 14 dni na
ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku braku odpowiedzi
sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on roszczenia kupującego za
uzasadnione.
W sytuacji, gdy kupujący nie może żądać naprawy lub wymiany albo jeżeli
sprzedawca nie zdoła uczynić takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy
naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on
prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, a w przypadku, gdy niezgodność
towaru z umową jest istotna może on nawet odstąpić od umowy.
http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
ml
i dalej:
Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana
albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli
wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie
stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że
zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie
będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe
albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z
umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:
. sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową
poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga
nadmiernych kosztów;
. naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim
czasie;
. naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo
naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa
narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie
jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
to ze strony : http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=390
wiec jasno jest napisane ze : "... Mamy prawo domagać się od sprzedawcy
nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do
sprzedawcy...."
I chyba wszystko juz kompletnie jasne...
jesli jeszcze nie to:
http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php
http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html
http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html
http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik-prawny/niezg
odnosc-towaru-z-umowa.html
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 14:52 Gruby Jendrek
- 10.12.10 19:35 kam
- 11.12.10 07:13 Gruby Jendrek
- 11.12.10 12:47 Gotfryd Smolik news
- 11.12.10 15:50 kam
- 11.12.10 16:05 kam
- 12.12.10 11:37 Andrzej Lawa
- 12.12.10 12:15 kam
- 13.12.10 08:33 Misiek
- 13.12.10 09:40 Gruby Jendrek
- 13.12.10 13:54 Misiek
- 13.12.10 15:35 Gruby Jendrek
- 13.12.10 16:23 kam
- 14.12.10 07:57 Misiek
- 14.12.10 08:07 Gruby Jendrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Immatrykulacja...
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- "Wyjebongo" 33 i 1/3
- Zastrzelił kolegę
- Sąsiad o aktywistach
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- znów wrocław
- Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
Najnowsze wątki
- 2024-11-30 Immatrykulacja...
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-27 "Wyjebongo" 33 i 1/3
- 2024-11-27 Zastrzelił kolegę
- 2024-11-26 Sąsiad o aktywistach
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- 2024-11-23 znów wrocław
- 2024-11-23 Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- 2024-11-21 Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-22 Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927