eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu? › Re: czy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu?
  • Data: 2005-08-07 20:52:48
    Temat: Re: czy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1ecq79br35pqx$.2kptwszshvzd$.dlg@40tude.net...

    > Czy legalnym będzie przyjęcie takiego "odszkodowania"?

    Tak. Oczywiście. Często stosowane nie tylko w tych wypadkach. Skuteczne
    przede wszystkim w sytuacji, gdy przestępstwo jest ścigane na wniosek,
    bo pokrzywdzony może wówczas cofnąć wniosek. Ale i w innych wypadkach
    bez wątpienia zaspokojenie roszczeń odszkodowawczych pokrzywdzonego
    wpływa na zmniejszenie kary. Sprawca jest zupełnie inaczej postrzegany
    przez sąd.

    W praktyce sprawa ograniczenia czyjejś wolności - choć nie ścigana na
    wniosek - i tak jest uzależniona od zawiadomienia. No bo nie wyobrażam
    sobie wszczęcia i prowadzenia postępowania przygotowawczego w sytuacji,
    gdy pokrzywdzony utrzymuje, iż przykładowo dobrowolnie dał się zamknąć w
    piwnicy. Niby 189 kk wniosku nie wymaga, a jednak w praktyce bez
    zawiadomienia czy zeznania obciążającego nie przeskoczysz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1