  • Data: 2005-11-29 10:43:52
    Temat: Re: czy można zawłaszczyć liczbę naturalną.
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    boguslaw wrote:

    > A kto mówi o patentowaniu ?
    >
    > ja pisze o WŁASNOŚĆ ?
    >
    > Dlazcego nie moge mieć liczby naturalnej na własność ?
    > (praw do używania konkretnie)

    A gdzie byl taki precedens? Nigdzie!
    Jeśli amerykanie kupili wyspę na własność, to po prostu ją kupili, tak
    jak niektórzy kupują taboret, pralkę czy 3 hektary gruntu rolnego.

    To że jakieś wyspy są nazywane Wyspami Cooka a jakaś koncepcja tablicą
    pierwiastków Mendelejewa a jakiś tam ciąg ciągiem Fibonacciego (czy
    jakoś tak) to wyłącznie dobra wola tych, którzy tych nazw używają - ale
    nikt ich do tego nie zmusza. Inna rzecz, że jeśli jakaś nazwa się
    przyjmie, to jeśli ktoś inny będzie uzywal innej nazwy, może zostać
    niezrozumiany. Ale to jego problem.

    Jeśli wiec, szanowny Panie Boguslawie, wymyslisz pan jakieś oryginalne
    podejscie do jakiejs klasy liczb (czy choćby do jednej), które
    wstrząśnie światem matematyków, to jestem pewien, że choćby z
    wdzięczności nazwą taką liczbę liczbą Bogusława. Bezpośrednio żadnych
    przychodów to nie daje, ale uniwersytety całego swiata staną przed Panem
    otworem. Zabronić uzywania takiej liczby na szczescie jeszcze nie można.

    Proponuję jednak zająć się czyms innym niż jakimiś niesamowicie dużymi
    liczbami pierwszymi - ten problem mielą cały czas japonskie komputery
    wypluwając z siebie coraz większe liczby pierwsze i jest to raczej temat
    teoretycznie mocno już zjechany.