  • Data: 2008-03-04 10:39:29
    Temat: Re: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    blad pisze:
    > no to ja wskażę co innego
    > dwie daty: 5dd9ddnnnnk oraz 7dd1ddnnnnk
    > czyli osoba urodzona we wrzesniu w roku "5d" oraz w styczniu w roku "7d"
    > będą miały liczbę kontrolną identyczną jeśli mają identyczny dalszy numer
    >
    > 5+9*9=86 a 7+1*9=16 czyli w obu przypadkach dla liczenia kontrolnej mamy 6
    > *** blad ***

    Szanowny Błędzie, dziękuję za wskazanie błędu. :)

    Po sprawdzeniu przyznaję, że masz rację, pomyliłem się i nie wskazałem
    pełnego rozwiązania, bo niepotrzebnie zawęziłem kryteria. Co może
    zadziwiające dowolna kombinacja 1. i 4. cyfry ma swoje odpowiedniki z
    poprawną liczbą kontrolną.

    Pełna lista posortowana wg. cyfry kontrolnej, czyli grupowanie wg.
    'odpowiedników':

    0..0.......
    1..1.......
    2..2.......
    3..3.......
    4..4.......
    5..5.......
    6..6.......
    7..7.......
    8..8.......
    9..9.......

    0..1.......
    1..2.......
    2..3.......
    3..4.......
    4..5.......
    5..6.......
    6..7.......
    7..8.......
    8..9.......
    9..0.......

    0..2.......
    1..3.......
    2..4.......
    3..5.......
    4..6.......
    5..7.......
    6..8.......
    7..9.......
    8..0.......
    9..1.......

    0..3.......
    1..4.......
    2..5.......
    3..6.......
    4..7.......
    5..8.......
    6..9.......
    7..0.......
    8..1.......
    9..2.......

    0..4.......
    1..5.......
    2..6.......
    3..7.......
    4..8.......
    5..9.......
    6..0.......
    7..1.......
    8..2.......
    9..3.......

    0..5.......
    1..6.......
    2..7.......
    3..8.......
    4..9.......
    5..0.......
    6..1.......
    7..2.......
    8..3.......
    9..4.......

    0..6.......
    1..7.......
    2..8.......
    3..9.......
    4..0.......
    5..1.......
    6..2.......
    7..3.......
    8..4.......
    9..5.......

    0..7.......
    1..8.......
    2..9.......
    3..0.......
    4..1.......
    5..2.......
    6..3.......
    7..4.......
    8..5.......
    9..6.......

    0..8.......
    1..9.......
    2..0.......
    3..1.......
    4..2.......
    5..3.......
    6..4.......
    7..5.......
    8..6.......
    9..7.......

    0..9.......
    1..0.......
    2..1.......

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.