    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: człowiek zastrzelił szwagra i postrzelił teściową
    Date: Wed, 28 Nov 2007 00:17:36 +0100

    On Mon, 26 Nov 2007 17:06:45 +0100, jętek <h...@h...pl> wrote:

    >czy spotkaliście się z linią obrony wykazującą (ogólnie rzecz bierąc), że
    >teściowa sobie na to zasłużyła co dostała?

    chyba w przypadku, gdy stanowila istotne zagrozenie dla zycia lub
    zdrowia tego, ktory strzelal, ale wtedy to sie nazywa obrona
    konieczna... nie wiem jak teraz bezie z karaniem za zabicie czlwoieka
    w obronie koniecznej - wczesniej bylo, ze karali, ostatnio bylo, ze
    nie karali (tudziez kara byla z praktycznego punktu widzenia malo
    uciazliwa dla sprawcow)

    w pozostalych przypadkach jest szereg innych mozliwosci rozwiazania
    problemu tesciow, bez uciekanai sie do strzelanai do ludzi (tak,
    tesciowa to tez czlowiek).

    pozdarwiam,
    Cyb