    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: [crosspost] Fotoradar i straz miejska
    Date: Sat, 02 Feb 2008 21:34:41 +0100

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > O ile jestem w stanie sobie wyobrazić takie ustawienie radaru, by
    > pokazywał mniejszą prędkość od faktycznej (w krańcowym przypadku zawsze
    > 0 km/h, jeżeli go ustawić pod kątem prostym do osi jezdni). To ciekawi
    > mnie Twoja propozycja przekłamania "na plus".

    Fotoradar ustawia się pod pewnym kątem względem jezdni i prędkość
    zmierzona na podstawie efektu Dopplera jest mnożona razy 1/cos(fi) gdzie
    fi jest tym kątem.

    Jeżeli ten kąt będzie mniejszy niż "myśli" radar to wyznaczona prędkość
    będzie zawyżona.

    Opieram się na tym że stacjonarne fotoradary mają jeden podany przez
    producenta kąt pod którym mają wykonywać zdjecia - zapewne właśnie
    dlatego, bo innego powodu nie widzę.