  • Data: 2004-04-30 10:27:28
    Temat: Re: co zrobi komornik
    Od: sebol <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzesiek wrote:

    > witam
    > Mam pytanie - spłacam kredyt hipoteczny na dom i chcę się tego domu pozbyć.
    > Niestety współwłaścicielka nie chce - mamy po 50 procent udziału.
    > Zabezpieczeniem kredytu są: weksel in blanko podpisany przez moją siostrę,
    > hipoteka oraz ubezpieczenie od klęsk. Jeżeli przestanę płacić raty to wiem,
    > że dojdzie do egzekucji komorniczej. jaką mam pewność, że komornik nie
    > wejdzie mi na pensję tylko wystawi dom na licytację i będzie mu zależało na
    > uzyskaniu jak najwyższej ceny a nie tylko kredyt banku i prowizja
    > komornicza?

    Najprawdopodobniej i tak wejdzie jezeli wierzyciel go o to poprosi
    natomiast art. 799 §2 KPC przewiduje możliwość zawieszenia egzekucji
    jeżeli dłużnik wskaże majątek z którego wierzyciel może być zaspokojony.
    Ale to tego należało by mieć aktualny operat szacunkowy. Komornik
    chetnie na to pojdzie i tak i tak 15% kosztów sobie doliczy + nowy
    operat + pozostałe koszty. Gorzej z tym jezeli nie bedzie chetnych do
    zakupu tej nieruchomości wtedy pojdzie za grosze i wypłata bedzie zajęta.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl