    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co sie zmieni po slubie?
    Date: Thu, 02 Mar 2006 23:49:34 +0100

    A.M. napisał(a):
    > Witam
    > I jeszcze jeden post.
    > Zyje w konkubinacie. Mam dziecko w tym zwiazku
    > ktore uznane jest przez ojca. Konkubent posiada
    > jakis majatek. Czy jesli zawrzemy kiedsy zwiazek malzenski
    > nie podpisujac intercyzy to to czego dorobilismy sie
    > do dnia slubu bedzie automatycznie "nasze",
    > czy tylko to czego "dorobimy" sie po slubie?
    > Pozdrawiam
    > Anna

    Jego majątek sprzed ślubu oraz to, co kupi potem za ten majątek będzie
    tylko jego własnością nawet jeśli weźmiecie teraz ślub. Wasze wspólne
    będzie dopiero to, czego dorobicie się po ślubie (aczkolwiek i tu też
    jest jeszcze parę wyjątków, które wchodzą do majątku odrębnego).

    Dla dziecka natomiast nie ma z punktu widzenia prawno-finansowego żadnej
    różnicy, czy jest ślubne, czy nie.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl