    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co jest dowodem tożsamości?
    Date: Sat, 4 Oct 2008 11:54:20 +0200

    Dnia Fri, 3 Oct 2008 21:10:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > [...] oraz dokumenty na
    > podstawie których można stwierdzić tożsamość (przykładowo prawo jazdy,
    > legitymacja uczniowska czy studencka - ale generalnie każdy dokument
    > zaopatrzony w zdjęcie, którego wiarygodność nie budzi zastrzeżeń).
    >
    > O ile w wypadku urzędów sytuacja jest dość ściśle unormowana i przeważnie
    > do załatwienia sprawy konieczny jest dokument stwierdzający tożsamość, [...]

    drobne uzupełnienie: każdy dokument z urzędową pieczęcią z wizerunkiem
    orła, do czego zaliczają się wszelkie legitymacje służbowe wielu
    instytucji, służb mudurowych, służb specjalnych, inpekcje państwowe.

    Dokumentem tożsamości uznawanym na całym świecie jest książeczka żeglarska
    wydawana marynarzom pracującym na statkach handlowych. W morskich
    placówkach granicznych i celnych jest to dość ważny dokument, w niektórych
    państwach na zasadzie umowy międzynarodowej zwalnia z obowiązku posiadania
    wizy.
    [Dz.U. 2003 nr 65 poz. 604 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2
    kwietnia 2003 r. w sprawie książeczki żeglarskiej i opłat za jej
    wystawienie]

    Dz.U. 1991 nr 61 poz. 258
    Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o pracy na morskich statkach handlowych.

    Art. 9.
    1. Książeczka żeglarska stwierdza tożsamość jej posiadacza, przebieg pracy
    na statkach oraz zawiera dane o stanie zdrowia i uprawnia go do
    przekroczenia granicy Państwa Polskiego.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/