    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co daje meldunek?
    Date: Mon, 05 Oct 2009 11:23:59 +0200

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy, co rozumiesz pod pojeciem "maja wartosc".
    > Bo one maja pewna konkretna wartosc - np. wartosc administracyjna. Ilosc
    > mieszkancow (mierzona iloscia osob zameldowanych) jest podstawa do
    > klasyfikowania miast, wybybierania formy organow zarzadzajacych (prezydent
    > czy burmistrz), obliczania frekwencji wyborczej - ktora np. przy referendach
    > wplywa na wiazacy badz nie ich charakter i tak dalej i tak dalej i tak
    > dalej.

    Czyli o ważności wyborów decyduje frekwencja, której - niemal z
    definicji - nie możemy obliczyć prawidłowo, ponieważ nasze dane o
    osobach mieszkających są zaniżone o kilkadziesiąt procent.

    > A to , ze nie odzwierciedlaja rzeczywistosci - to co z tego? Prawo w duzej
    > mierze opiera sie na fikcji (subsumpcje, fikcje prawne - np. zatarcie
    > skazania i wiele innych).

    Nawet jeśli (to bardzo naciągane twierdzenie), to meldunek nie jest
    potrzebny do tej fikcji prawnej. Równie dobrze (a nawet lepiej) byłoby
    oszacować ilość mieszkańców "na oko". Choćby podobnie jak liczy się
    ludzi na demonstracjach. I taka wartość byłaby o wiele bardziej realna.
    I też mogłaby być wykorzystywana do tej naszej fikcji.

    Tym samym fikcja prawna nie wymaga istnienia meldunków.

    --
    Liwiusz