  • Data: 2019-05-14 12:26:15
    Temat: Re: cenzuro-odporność usenetu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > [...]
    >
    > Technicznie każdy może kasować posty i swoje, i innych osób.

    Ja sam padłem dawniej przynajmniej ze dwa razy ofiarą kilkunastodniowych fal
    cancelowania moich postów które znikały na głównych serwerach usenetu
    dla Polski. Zanikały po tym jak mi się zbierało na osktyptowanie
    raportowania na abuse odpowiedniego serwera. Teraz nawet główne serwery
    ignorują cancele nie pochodzące z "bardzo zaufanych źródeł" (cancel-botów).

    Tyle że usenet to system bardzo rozproszony, bez jednego kierownictwa i
    na niektórych (lepszych) serwerach moje posty nawet wtedy nie znikały.
    Facebook to jedna firma (usańska) pod jednym zarządem (usańskim),
    z natury jest bardziej "wrażliwa" na usańskie cenzurowanie
    [ patrz: kobiece piersi (?) ].

    --
    A. Filip