eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak karty gwarancyjnej w jęz. polskim › Re: brak karty gwarancyjnej w jęz. polskim
  • Data: 2007-08-24 23:33:12
    Temat: Re: brak karty gwarancyjnej w jęz. polskim
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 24.08.2007 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >> Masz czarno na białym w zacytowanym przeze mnie, a powtórzonym
    >> przez Ciebe fragmencie Ustawy, że dotyczy także gwarancji.
    > IMO pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, czy w takim przypadku w
    > ogóle udzielono gwarancji.

    Na to pytanie odpowiedź dał zdaje się Krzysztof. Pełne brzmienie
    ust. 3.: Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z
    wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże
    uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie
    pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.

    Można mieć prawdę mówiąc pewne wątpliwości w przypadku wspomnianego w
    innym wątku paragonu, ale tu jest dokument gwarancyjny i pewnie, choć po
    węgiersku kształtuje on obowiązki gwaranta czyli nie ma spełnionych
    przesłanek wykluczenia wymienionych w ust. 1: "Nie uważa się za gwarancję
    oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta."

    A więc jest to uchybienie które nie skutkuje nieważnością gwarancji.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1