  • Data: 2002-10-18 14:15:24
    Temat: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Napisałem na p.s.p, żeby dowiedziec sie jak wygląda od strony
    > prawnej: 'odmowa przyjęcia za usługę zapłaty pieniędzmi, które są prawnym
    > środkiem płatniczym w Polsce', tylko jedna osoba odwołała się do konkretnego
    > przepisu. Szkoda.

    Moim zdaniem sytuacja została już wyjaśniona.Pytałeś czy odmowa jest zgodna z
    prawem, padła odpowiedź, że jest. Szukanie na upartego dziury w całym jest bez
    sensu. Podobnie zresztą jak robienie w tym miejscu wykładu na temat zobowiązań z
    tytułu umów. Wspomnieć należy tylko o jednej z podstawowych zasad prawa
    zobowiązań - o swobodzie umów. Na tej podstawie strony mogą dowolnie kształtować
    łączące ich stosunki, oczywiście w takim zakresie, w jakim jest to zgodne z
    prawem. W opisanej sytuacji wszystko pod względem prawno-formalnym było ok, więc
    nie ma się do czego przyczepić. Jeżeli poczytasz trochę KC, a nie jest to tak
    skomplikowana lektura, myślę, że załapiesz o co chodzi.
    Pozdrawiam
    Ciacho