  • Data: 2004-03-30 12:50:21
    Temat: Re: bezplatna projekcja filmu-legalnosc
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Grebski wyskrobał(a):
    > Prowadzimy stowarzyszenie w malej miejscowosci (nie ma kina) i
    > chcielibysmy wyswietlic dzieciom bajke np z DVD, mam pytania natury
    > prawnej, czy jak pozycze jakis film z wypozyczalni i bede go wyswietlal
    > bezplatnie to jest legalne czy nielegalne, w domu moze ogladac cala
    > rodzina i znajomi, a np w bibliotece? innym pomieszczeniu np wynajetej
    > przez stowarzyszenie sali?

    Filmy z wypożyczalni objęte są zakazem "publicznego odtwarzania", czego
    przeciwieństwem może być "użtek własny" + ewentualnie domownicy. Tak więc
    jak zaprosisz 20-30 osób do sali i puścisz film, to można to uznać za
    publiczne odtwarzanie, na które nie masz pozwolenia.

    > Do kogo sie zwrocic o zgode na taki pokaz?
    > Jak to zrobic legalnie?

    Pozwolenie (zapewne za opłatą) można uzyskać u właściciela majątkowych praw
    autorskich albo jego przedstawiciela, którym będzie dystrybutor filmu lub
    ZAIKS.

    --
    Bartek Gliniecki