  • Data: 2012-12-14 08:01:19
    Temat: Re: art. 78 ust 4
    Od: maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-14 01:01, witek pisze:

    > to nie jest sporne.
    > SM jak najbardziej ma prawo zainaksowac kase, czy zapytac kto prowadzil
    >
    > nie ma (lub nie miala) uprawnien ukarac za brak odpowiedzi na pytanie
    > kto prowadzil. Z prostej przyczyny, nie jest to zwiazane z ruchem
    > drogowym a do tego wymyslili ten dziwny stwor strazacki.

    Inaczej.
    Stawałem przed sądem w podobnej sprawie w roli oskarżonego, sprawę
    umorzono, ale:
    - Wykroczenie "pierwotne" dotyczyło samochodu nieprawidłowo
    zaparkowanego, a nie fotki z radaru
    - Sędzia, (przyznam, dość mętnie) wyjaśniła mi, że SM ma prawo ścigać z
    fotoradaru, także za niewskazanie, ale nie może wnioskować o ukaranie za
    niewskazanie, jeśli pierwotne wykroczenie nie dotyczyło *pojazdu w
    ruchu*. Mogłaby tak wnioskować policja, ale musiałaby udowodnić celowość
    zatajenia.

    W przypadku parkowania moja linia obrony była zupełnie inna, choć i tak
    jej nie sprawdziłem w walce. Auto zaparkowano we wtorek wieczorem.
    Dzielni strażnicy zrobili fotki w środę rano i zapytali mnie, komu
    użyczyłem pojazd w środę o 8:30 ("w oznaczonym czasie" - patrz 78.4).
    Odpowiedziałem, że nikomu, bo wszystkie klucze i dow. rej. leżały u mnie
    na stole i o ile wiem (i co widać na ich zdjęciu), auto w tym czasie nie
    było używane.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.