    From: "Tomasz" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aplikacje i studia
    Date: Wed, 11 Aug 2004 20:29:58 +0200

    Użytkownik "Van Tommy" :

    > Wiesz, przez porównanie to można wykazać wiele. Zestawmy np. dochód
    > przeciętnego adwokata z pensją takiego prezesa Orlenu czy innego tego
    typu,
    > a wyjdzie nam, że i on klepie biedę.
    > Uposażenie sędziowskie wcale nie jest takie marne, a liczy się nie w
    > setkach, lecz tysiącach naszych PLN. To co, że adwokat zarabia więcej? Ale
    > sędzia klientelę ma zawsze, płatne urlopy, zwolnienia lekarskie i takie
    tam.
    > I za wykroczenia nie odpowieda. I jeździć sobie po pijaku może, ile dusza
    > zapragnie. Coś za coś, jak zwykle.
> [...]

    Miło poznać imiennika.
    Jednak muszę, załamując ręce, stwierdzić, że stereotypy tworzone przez media
    są bardzo mocne.
    Najpierw odnośnie "zestawienia". Ja porównywałem osoby z tej samej grupy
    zawodowej. Bo cóż zarabia prezes Orlenu w porównaniu z Wiśniewskim z Ich 3 ?
    Oczywiście nie ma to sensu.
    A adwokat może raczej bez większych przeszkód zostać sędzią a sędzia
    adwokatem.
    A potem politycy zastanawiają się czemu w Polsce sędziowie są tam młodzi. Bo
    starszych wywiało do adwokatury lub notariatu. A słyszałem, że chcą
    wprowadzić, iż sędziami będą tylko doświadczeni w innych zawodach prawnicy.
    Cóż jak nie zmienią wysokości wynagrodzeń, to sądy możemy przekształcić w
    Urzędy Skarbowe :-)

    A skąd pomysł, że sędzia może jeździć po pijaku ?
    Podaj mi przykład sędziego, który jechał po pijaku i nie został wydalony ze
    służby ?
    Nie przeczę, że takie przypadki się zdarzają i słusznie są nagłaśniane, lecz
    konsekwentnie powinno się podawać informację, jakie konsekwencje zostały
    wyciągnięte, lecz to dla dziennikarzy już żadna sensacja.

    Za wykroczenia odpowiadają dyscyplinarnie. Czy to lepiej ? Nie sadzę. Każdy
    za taką rozmowę przez komórkę dostanie mandat z 50 zł. Sędzia będzie miał
    postępowanie dyscyplinarne i może mieć odebrany dodatek funkcyjny, jakieś
    300-400 złotych miesięcznie na parę lat. Czy o tym w TV się mówi ?

    ---
    Pzdr.