  • Data: 2009-10-13 20:56:59
    Temat: Re: apelacja do sprawy - grubo po ustawowym terminie
    Od: wombi <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Lilip pisze:
    > czy polskie sprawo przwiduje apelację od zaocznego wyroku sądu kilka
    > miesiecy po terminie?
    >
    > podczas mojej nieobecnosci w kraju zostalem skazany zaocznym wyrokiem
    > sadu = nakaz zaplaty + pozniejsza egzekucja komornicza (zajecie konta)
    >
    > sprawa ma sie o rzekomo niezapłaconą fakture
    > oczwiscie faktura jest oplacona mam odcinek z potwierdzeniem zaplaty
    > moge rowniez udowodnic iz w czasie prowadzenia przez sad sprawy bylem
    > poza granicami kraju
    >
    > czy sa jakies szanse zeby to jakos ugrysc? jesli tak to jak sie do tego
    > zabrac?

> [...]

    Przeczytaj wątek pt. "Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia
    sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne" z 3 sierpnia br. Napisałem tam
    "Uważam, że powinieneś skorzystać z drugiej opcji przedstawionej przez
    Liwiusza tj. złożyć zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli
    wykonalności. Jeśli Sąd uzna, że faktycznie nie mieszkałeś pod tym
    adresem to powinien również uznać, że nakaz zapłaty wraz z odpisem pozwu
    nie został prawidłowo doręczony. W takim przypadku nakaz i odpis pozwu
    powinien doręczyć jeszcze raz a Ty będziesz miał dwa tygodnie na
    wniesienie sprzeciwu (zarzuty). Gdybyś złożył wniosek o przywrócenie
    terminu to wraz z nim musiałbyś złożyć sprzeciw (zarzuty). Moim zdaniem
    idiotyczne byłoby domaganie się od Ciebie złożenia sprzeciwu (i to z
    rygorami przewidzianymi w art.503 kpc lub art.495 par.3 kpc) jeśli nie
    otrzymałeś odpisu pozwu i nie wiesz jaką argumentację przedstawił powód".