  • Data: 2007-08-30 20:45:56
    Temat: Re: alkohol na kredyt
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:
    > Jednakże takie rozumienie tego słowa może spowodować wiele
    > absurdalnych wniosków. Na przykład wspomniane już karty kredytowe
    > upoważniają do udzielania kredytu (art. 4 p. 4 prawa bankowego),
    > dosłowne przestrzeganie zatem ustawy o wychowaniu [...] spowodowałoby
    > zakaz sprzedaży alkoholu na podstawie karty kredytowej.
    Chwilę, sprzedawca otrzymuje pieniądze za alkohol - od banku. To nie on
    udziela kredytu - dostaje pieniądze, wydaje towar. Osobną sprawą jest
    umowa kredytowa między bankiem a klientem. W takim wypadku klient kupuje
    na kredyt, ale sprzedawca nie sprzedaje na kredyt, bo nie on jest
    udzielającym kredytu.

    > Jeśli ktoś trochę pomyśli i nie popełni kardynalnych błędów (ewidentna
    > sprzedaż alkoholu pod zastaw ruchomości), tylko zastosuje np. weksle,
    > czeki, czy umowę pożyczki ze specjalnie podstawioną w tym celu osobą, to
    > może osiągnąć swój cel, czyli sprzedać alkohol z odroczoną płatnością.
    Myślę, że ustawodawcy chodziło o ograniczanie najpopularniejszego
    sposobu kredytowania - kupowanie "na zeszyt". Raczej w zwykłym sklepiku
    mało komu się będzie chciało podpisywać umowy, weksle itp. Choć w takim
    wypadku prawdopodobnie byłoby to legalne.

    Pozdrawiam, argothiel