  • Data: 2019-05-13 01:43:46
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.05.2019 o 22:59, Budzik pisze:

    > Moim zdaniem decydujace jest to ze ktos obsługujacy ta sytuacje przyszedł
    > i powiedział do ratownika: masz pomoc. I dalej decydentem nie jest juz
    > ratownik a ten co obsługuje wydarzenie.

    Czemu uważasz, że ratownik ma obowiązek włączać się w ratowanie, skoro
    już inni ratują?

    > Bo został wyznaczony przez tego co pomaga.

    To najsensowniejszy argument od roku.

    > Inna sytuacja - ktos ratuje zycie, w około tłum gapiów.
    > Jezeli ten ratujacy mowi do jedengo z gapiów: bierz telefon, dzwon na
    > pogotowie, podejdz do mnie z telefonem to ten gapiu staje sie zobowiazany
    > pomoc. Zostały mu powierzone zadania i nie jest juz jednem z tysiecy
    > tylko jest jednym, jedynym, wyznaczonym.

    Widziałeś gdzieś w ustawie, że prowadzący akcję ratowniczą cywil może
    wydawać wiążące polecenia? Chwilowo pytam, bo to by miało sens, ale
    chyba tego nie ma. Jest strażak, ratownik, policjant.

    > Jezeli przyhodzi osoba i mowi ze jest zagrozenie zycia to ratownik wie ze
    > jest zagrozenie zycia.

    Nie. Wie, że przyszła osoba, która tak twierdzi.

    > Nie moze tego zweryfikowac bo zna tylko opis osoby.

    O widzisz.

    > Ba, moze tylko podejrzewac, ze moze byc jeszcze gorzej bo osoba
    > oceniajaca moze byc mało profesjonalna.

    Może, ale wskaż przepis nakazujący mu udanie się i zweryfikowanie tego.
    Gdyby był przy tym zasłabniętym niewątpliwie miałby obowiązek udzielić
    pomocy, choć nadal nie widzę przepisu nakazującego mu użyć AED, jeśli
    uznał, że nie jest potrzebny.