  • Data: 2023-12-14 15:51:37
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.12.2023 o 15:16, Olin pisze:

    > Z pewnością o dużo za dużo.
    > Przy odrobinie dobrej woli nie ma problemu, żeby się dokształcić, jak to
    > wyglądało; choćby tu:
    > "na początku 1940 r. zaczęło dochodzić do gwałtownych antyżydowskich
    > wystąpień, których kulminacją był pogrom wielkanocny w marcu 1940 r.
    >
    > Emanuel Ringelblum, historyk i kronikarz getta warszawskiego, tak pisał o
    > tych wydarzeniach: ,,Bandy antysemitów, przeważnie młodocianych, ruszały pod
    > kierunkiem Niemca, zabezpieczającego tyły i patronującego akcji. Uzbrojenie
    > tych band składało się z kijów, lasek, łomów żelaznych itd. Hasła
> [...]
    -wobec-zydow-pod-niemiecka-okupacja/

    No przeczytałem. Trzy historie opisane. Kto ich zabił nie napisali. Jaki
    był motyw? Tylko dlatego, że to Żydzi?
    Od 200 - 2000 zabitych w ciągu kilku lat jak podają. W tym czasie
    zabójstw ogólnie w Polsce było 20000.

    https://pressto.amu.edu.pl/index.php/cph/article/dow
    nload/20405/20867/44729

    Robert