  • Data: 2019-08-22 22:55:20
    Temat: Re: Zydzi maja sie mocno
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.08.2019 o 22:29, J.F. pisze:

    > Ale tu jest o tych terenach wlaczonych do Rzeszy.

    My "Ziemie Odzyskane" włączyliśmy do Polski. Jakim prawem polskie prawo
    tam stosować?

    > A jak jeden czlonek przezyl ?
    > Zreszta na jakiej podstawie "nie ma Stowarzyszenia" ?
    > Niemcy cos oficjalnie zlikwidowali ?

    O ile czytałem, to tak. Zaczęli od zdelegalizowania wszystkich
    żydowskich stowarzyszeń.

    > A jak jednak jakis swiadek przezyl ?
    > Przeciez nie musial byc Zydem - mogl "prawdziwy Polak" zaswiadczyc, ze
    > przed wojna Mosze byl w Stowarzyszeniu ...

    A skąd wiedział? Po za tym problemem jest to, że próbujemy to po 80
    latach prostować, a tu oi świadków trudno.

    > Ok, tylko jesli rozumiem - to jak panstwo przejelo administracje, to
    > przejelo i remonty dachow.

    TAk. Ale to nie było właśnie państwo.

    > Czy u was nie przejelo i jakies przedwojenne Stowarzyszenie
    > administrowalo ?
    > No ale zaraz ... przedwojenne to chyba przekazywalo zysk wlascicielom ?

    Nie znamy ustawy, ale sądzę, że nie.