    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w aptece
    Date: Tue, 05 Jul 2005 14:50:42 -0500

    Daniel wrote:
    > Witam,
    > Kupilem w aptece aparat do pomiaru cisnienia. Nistesty jak pozniej okazalo sie
    > w domu (co potwierdzilem tez szukajac w internecie) ten rodzaj aparatow jak moj
    > nie mierzy dokladnie - mi wychodzily wyniki od 120/x (cisnienie normalne) do
    > 180/x (wysokie nadcisnienie). Chcialem go na drugi dzien oddac (zapakowany w
    > oryginalne pudelko, paragon mialem), ale babka w aptece stwierdzila ze nie
    > przyjmuje zwrotow, bo "jest ustawa o aptekach ktora jej tego zabrania".

    A no jest, ale trzeba by przeczytać, czy dotyczy tylko lekarstw, czy też
    wszystkiego co sprzedają apteki

    > Na moje
    > pytanie co to za ustawa nie potrafila jednak odpowiedziec. Jak jest z tym
    > naprawde? I jak ma sie to tego rekojmia z KC (przede wszystkim par. 556 i 560)?

    Hmm, nijak

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.
    (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)

    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

    Jedyne co możesz zrobić, to poszukać w instrukcji dane techniczne i
    zobaczyć, czy napisali coś o dokładności mierzenia.
    I próbować reklamować, że to urządzenie nie ma takiej dokładności jak
    napisano.
    Reklamację przyjąć musi, co najwyżej za dwa tygodnie dostaniesz
    odpowiedź, że reklamacji nie przyjęto.
    Urządzenia te są niestety mało dokładne i pomiar bardzo zależy od tego
    jak siedzisz gdzie siedzisz, co robisz itp itd.
    Zaporponuj im, że chętnie wymienisz na lepszy, droższy dopłacając
    różnicę w cenie.