  • Data: 2005-11-12 14:30:14
    Temat: Re: Zwrot towaru...
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Poziomka napisał(a):
    > Z tego co wiem to klientowi
    > przysluguje prawo zwrotu towau (chyba nawet bez podawania przyczyn) w jakims
    > tam okresie. Czy ktos moglby mi przypomniec jaki to paragraf itd.

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
    Ale dotyczy ona zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa, a w przypadku
    takich oszustów często jest to lokal...

    > Jak to sie ma do zakupow na raty.

    Odstąpienie od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem będzie zapewne
    skuteczne wobec umowy kredytowej - art.12 ustawy o kredycie konsumenckim
    - zależy to od tego jaka to umowa kredytowa (czy jest to kredyt
    konsumencki).
    Poza tym od umowy kredytowej też można zazwyczaj odstąpić, tylko że
    wiąże się to z jakimiś kosztami...

    > I czy w przypadku takiego towaru jak
    > posciel beda jakies komplikacje - tzn. czy sprzedawca moze odmowic bo cos
    > tam mu sie nie podoba np. "powie ze byla uzywana" (nie jest nawet
    > rozpakowana) etc.

    Jeśli spełnione będą przesłanki z ustawy, to nie może.

    > PS2
    > Zadna rata nie zostala jeszcze wplacona, najgorsze jest ze matka nie wie
    > nawet co podpisywala... a podpisywala kilka papierow... krew mnie zalewa...

    Jeśli przy zawieraniu umowy kredytowej nie dostała jej egzemplarza, to
    może się to przydać. Ale pewnie podpisała, że dostała...

    Poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl. Proponuję też odwiedzić
    miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG