    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzutka na serwer a prawo
    Date: Thu, 15 Jan 2009 01:26:39 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    > Jeśli mowa o stowarzyszeniu prowadzącym działalnosć społecznie użyteczną
    > to co innego. Takie stowarzyszenie IMO MOŻE zbierać fundusze na cel
    > statutowy i realizować ów cel udostępniając stronę nieodpłatnie.

    Nie wiem jakie formalności się wiążą z zakładaniem stowarzyszenia, ale
    podejrzewam że ogromnie upierdliwe :).

    > Żeby nie było :)
    > Doskonale widzę absurdalność takiego postawienia sprawy, szczególnie
    > wobec rozpowszechnionej na Zachodzie metody dawania freeware
    > z wpłatami "co łaska".

    Ano.

    > No ale oni miejscami nie znają pojęcia "oryginał faktury" na przykład...
    > I założenie nie przynoszącej kokosów DG niekoniecznie powoduje
    > natychmiastowe "zabicie ZUSem".

    Ano, i dlatego twierdzę że ZUS od DG powinien być procentowy od zysku (i nie
    przyjmuję argumentu "ale co to zysk". US sobie jakoś radzi z odpowiedzią na
    to pytanie).

    A z drugiej strony, może pytający ma jakiś etat? Jeżeli tak, to założenie DG
    jest w zasadzie bezbolesne (pomijając składkę zdrowotną którą jednak w
    znakomitej większości dostaniemy z powrotem przy rozliczeniu rocznym), a
    jakoś tak dziwnie się nagle w pewnych sytuacjach przydaje i ani się
    człowiek obejrzy a nagle staje się głównym źródłem dochodu.

    p. m.