  • Date: Mon, 12 Mar 2007 02:10:51 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znów o prawach majątkowych do programu

    R4K napisał(a):

    > Jakiś czas temu napisałem program i wdrożyłem go w firmie X (z własnej woli,
    > choć po jakimś czasie pracodawcy uznali ten program jako własność firmy X),

    To ty sobie uznaj firmę za swoją własność ;->

    > mimo że pisałem program głównie po godzinach ale z racji że jestem
    > pracownikiem firmy X zdaje sobie sprawę że firma może czuć się właścicielem
    > tego programu i nie będę toczył o to boju. Jednak jak wygląda sytuacja

    Frajer.

    Jeśli pisałeś poza godzinami pracy, na swoim sprzęcie i nie na zlecenie
    szefostwa - program jest Twój i firma może ci najwyżej zapłacić za
    licencję, jeśli łaskawie zechcesz ją sprzedawać.

    > jeżeli mam zamówienie na podobny program jak ten który działa juz w X ?
    > Będe go robić już tylko po godzinach pracy w firmie X i nie będzie miał nic
    > wspólnego z firmą X, jednak chce go sprzedawać i to na dość dużą skale -
    > zamówienie nie dotyczny 1 podmiotu. Jednak zastanawiam się czy firma X nie
    > może w jakis sposób poczuć jakis praw co do tego programu? Lub jak
    > zabezpieczyć się ewentualnie przed taką sytuacją ?

    Przy tak zadanym pytaniu odpowiedź brzmi tak samo, czyli - firma X nie
    może sobie niczego rościć.

    ALE rzuć okiem, czy czasem w umowie o pracę nie było coś o konkurencji
    itepe.