  • Data: 2009-05-15 11:13:12
    Temat: Re: Zmiana DG na SC
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    qwerty pisze:

    > Oczywiście mam na myśli działalność gospodarczą i oczywiście wiem, że DG nie
    > przestanie istnieć. Znam zasady postępowania w momencie przekształcania itd.
    > Nurtuje mnie tylko ten problem, bo:
    > - umowa jest zawarta z firmą ABC JAN KOWALSKI, a później istnieje ABC S.C.
    > Kowalski i Nowak
    > - faktury VAT (comiesięczne) od 1.07 będą wystawiane przez ABC S.C., a nie ABC
    > JAN KOWALSKI.
    > To nie jest problem od strony prawnej i umowy są na pewno nadal wiążące obie
    > strony?

    SC nie występuje w obrocie cywilnoprawnym we własnym imieniu. Ona jest
    tylko pewnym węzłem łączącym wspólników. A więc umowy będą dalej
    zawierane przez Jana Kowalskiego albo Piotra Nowaka, bo SC w ogóle nie
    ma zdolności do zawarcia umowy.
    Różnica jest taka, że jeśli jeden zawrze umowę w imieniu spółki, to
    wierzyciel będzie mógł ścigać wszystkich.
    A co do tego, czy jest problem, to - moim zdaniem- nie ma :)

    pozdrawiam
    kuba