  • Data: 2010-10-20 16:01:41
    Temat: Re: Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:i9n1um$608$1@node1.news.atman.pl...

    > A Art. 8. pkt 2?

    Jest, ale to nic nie zmienia w praktyce, bowiem poszczególne gałęzie
    uszczegułowiają ustawy i akty niższego rzędu. Nie przychodzi mi do głowy
    żaden aspekt, któy nie byłby później dodatkowo doszczegółowiany w ustawie.
    Co więcej sama Konstytucja, ani żadna ustawa nie zawiera wprost przepisu
    karnego dotyczącego jej nieprzestrzegania, więc nie ma sensu składanie
    zawiadomienia o jej naruszeniu, bo i tak nei da się w tej formie nikogo
    ścigać. I to miałem na myśli, że tego się wprost bezpośrednio zastosować
    nie da. Trzeba znaleźć przepis karny, który został naruszony, a nie znając
    meritum sparwy, to trudno wydedukować?