  • Data: 2004-08-04 13:36:18
    Temat: Re: Zgloszenie upadlosci za niezaplacona fakture ??
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ceqm23$4do$1@news.onet.pl...

    > no wlansie .. tego sie obawialem ;) nie ma lekko

    No i namieszał Gotfryd człowiekowi w głowie,
    w obecnyn prawie jest to wielce proste

    Art. 12.
    1. Sąd może oddalić wniosek o ogłoszenie upadłości, jeżeli opóźnienie
    wykonaniu zobowiązań nie przekracza trzech miesięcy, a suma
    niewykonanych
    zobowiązań nie przekracza 10% wartości bilansowej przedsiębiorstwa
    dłużnika.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli niewykonanie zobowiązań ma
    charakter
    trwały albo, gdy oddalenie wniosku może spowodować pokrzywdzenie
    wierzycieli.

    powyższe oznacza, że 3 miesiące już przekroczyli bo Robcio
    ma odpowiedni kwit w ręku, a to kwalifikuje ich pod ust.2,
    bo to już JEST trwale, i Robcio jako wierzyciel ma prawo składać
    wniosek i g...o go obchodzą inni wierzyciele - to będzie badał sąd

    w praktyce mozna wywalić każdą firme w 3 dniu po terminie faktury
    bo nikt nie płaci w terminie i 80% firm będzie miało
    nieuregulowane zobowiązania powyżej 10% wartości bilansowej

    taki nasz nowy cudak legislacyjny

    Trzeba tak było pisać na początku

    a, z tym to się zgdzam

    pozdr