eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZdjęcia pracownika, a wykorzystanie je przez firmę do wł. celów › Re: Zdjęcia pracownika, a wykorzystanie je przez firmę do wł. celów
  • Data: 2008-05-15 20:02:29
    Temat: Re: Zdjęcia pracownika, a wykorzystanie je przez firmę do wł. celów
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 May 2008 07:16:32 +0000 (UTC), "Pirania"
    <s...@g...pl> wrote:

    >Czy firma ma prawo używania zdjęcia pracownika w ramach własnej reklamy, lub
    >promocji bez jego zgody? Zdjęcia robione przez fotografa opłaconego przez
    >firmę <bez podanej wcześniej intencji>. Nikt nie pytał, czy pracownik zgadza
    >się na użycie własnego wizerunku w reklamie, nikt nawet nie widział, jak
    >zdjęcia wyszły.
    >Teraz są wszędzie, nawet na przystankach w postaci agresywnej reklamy. Czy tak
    >w ogóle wolno?

    jeśli nie masz tego w umowie o prace jako obowiazek, nie mozna to
    podciagnac jako element tla, oraz nie bylo twojej zgody na publikacje
    to pracodawca nie mial prawa publikacji.

    ja np. czesto pozwalalem sie fotografowac swoim fotogrrafikom z
    zastrzezeniem wymiany glowy ;-)
    jak byl potrezbny czlowiek robiacy jakas rzecz to np. ja ja robilem a
    fotografik trzaskal zdjecia, pozniej wymiana twarzy na modela ze
    "stocku", czasem podmiana koloru ubrania/krawatu itp - ta metoda
    wszyscy szczesliwi, a ja chornilem swoj wizerunek ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb