  • Data: 2004-07-02 22:55:00
    Temat: Re: Zdiecia osob prywatnych na stronie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cc4grr$4k9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin wrote:
    > Uzytkownik "bsl" <t...@k...to.sciema.pl> napisal w wiadomosci
    > Totalna bzdura. Jesli jestes na zdjeciu wsrod innych osob i jestes
    > rozpoznawalny na tyle tak jak one to ma do tego prawo. Np. jesli jest to

    Chyba nie do końca. Jeśli będzie w grupie powiedzmy 5 osób i ta grupa
    będzie głównym motywem zdjęcia + będzie on tam dobrze rozpoznawalny to MZ
    wizerunek podlega ochronie. Co innego jak będzie jakąś przypadkową osobą w
    tłumie na ulicy (zgromadzenie), czy też elementem krajobrazu (będzie
    szczegółem kompozycji zdjęcia).
    Podstawa prawna: Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U.
    1994 Nr 24 poz. 83, art. 81.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

    > zdjecie z kategorii reporterskich.