    From: "Hoobert" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawyzone pobory
    Date: Wed, 2 Apr 2003 12:17:33 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:vmnql-1e3.ln1@ziutka.router...
    > In article <b6e9hd$5ql$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Hoobert wrote:
    >
    > Fakt znalezienia gdzies jakiejs wartosci majatkowej czy to na ulicy czy to
    > na wlasnym koncie rowniez MSZ nie wypelnia takich przeslanek. Zubozenie to
    > zapewne jest ale jakiegos wyraznego przesuniecia wlasnosci nie widze.
    > Rownie dobrze wystepuje to w przykladzie z samochodem.

    Przelew pieniędzy jest przesunięciem majątkowym, ponieważ pieniądze
    zostają odseparowane z majątku pierwotnego właściciela i zostają włączone
    do majątku wzbogaconego (konto bankowe należy do Twojego majątku).

    Samego faktu otrzymania informacji o przelewie na konto dodatkowych
    środków o niepewnej "causa" nie można traktować jak znalezienia rzeczy
    zgubionych.

    Przyklad z samochodem odpowiada właśnie przesłankom znalezienia rzeczy
    zgubionej i tą kwestię regulują przpisy art. 183-189 k.c.

    > Wiecej szczerej uprzejmosci i mniej plytkiego protekcjonizmu. Zas co do
    > twoich powyzszych to zapewne jako prawnik z duzym doswiadczeniem,
    > potrafisz doswiadczenie jako-takie cenic. Podziele sie wiec z toba moim:
    > zwykle osoby ktore zycza komus takich rzeczy jak ty powyzej, same ich
    > najabardziej potrzebuja.
    >
    > --
    > Marcin

    Wybacz Marcinie poniosło mnie. Oczywiście doceniam Twoją wypowiedź
    (i jako-takie doświadczenie). Moja uwaga była zbędna ;)