  • Data: 2024-09-12 20:35:03
    Temat: Re: Zawieszenie Schengen
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2024 o 19:11, nadir pisze:
    > Dotyczy wszystkich i obcokrajowców i Niemców, dokument tożsamości trzeba
    > mieć przy sobie.

    Jesteś pewien, ze dotyczy Niemców? Pytam, bo w Polsce Polak dowodu mieć
    nie musi. Mogę zapytać któregoś niemieckiego policjanta, ale może po
    prostu faktycznie wiesz.

    > Przy przekraczaniu granicy i nawet braku kontroli granicznej musisz
    > nadal posiadać albo paszport albo dowód osobisty, tu się nic nie
    > zmieniało, poza tym że kontrole są/były rzadsze niż przed Schengen.

    Na granicy faktycznie jest taka sytuacja, ze musisz mieć, bo albo jesteś
    Polakiem, albo Niemcem. Choć są osoby z podwójnym obywatelstwem.

    --
    (~) Robert Tomasik