  • Data: 2007-10-05 16:31:10
    Temat: Re: Zatrzymanie przez Policje
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@"WYTNIJ_TO"o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fe5cj9$9jj$1@inews.gazeta.pl...
    > Co powinien nam podac Policjant podczas kontroli drogowej, czy tez
    > pieszej?
    > Powinien nam sie przedstawic czy dopiero na zadanie? Podobnie z numerem
    > legitymacji?

    Nazwisko, imię, przyczynę podjęcia czynności i podstawę prawną.
    Samodzielnie, bez żądania. Tyle teoria, teoria...
    Przy legitymowaniu innym niż kontrola drogowa jeszcze pouczyć o prawie do
    skargi.

    > Ma tutaj znaczenie teren zabudowany / nie zabudowany?

    nie ma

    > Czy lampka Policja (na dachu) powinna byc wlaczona?

    nie ważne

    > I sytuacja taka:
    > Stoje przy samochodzie na parkingu. Podjezdza radiowoz pyta kogo auto,
    > mowie moje a on ze chce dokumenty samochodu. Czy ma prawo? Wkoncu nie jest
    > to kontrola
    > drogowa.

    Pytać i prosić itd. mogą. Ale nie masz obowiązku posiadać przy sobie jak nie
    prowadzisz, więc nie ma podstaw do ukarania.

    Zamiast się oburzać to byś popatrzył z innej strony. Przecież nie masz
    wymalowane na czole, że jesteś właścicielem. Po prostu chcieli chronić Twoje
    auto przed potencjalnym złodziejem, który się przy nim kręcił. Gdyby Ci
    ukradli to byś miał pretensje, że nic nie robią, żeby upilnować...