    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: Zastrzeżenie w biurze meldunkowym.
    Date: 31 Dec 2005 14:14:02 GMT

    In article <dp41ru$kus$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > Na osobie, która zamieszkała w danym lokalu.
    > Ma na to cztery dni (art. 10 ustawy o ewidencji ludności)

    Na grupie było, że kara jest 5000zł. Prawda to?

    > Dopiero jeśli ta osoba nie dopełni swojego obowiązku na czas i nie
    > zamelduje się,wówczas osoby dysponujące tytułem prawnym do lokalu
    > (właściciel, współwłaściciel, najemca) mają obowiązek
    > niezwłocznie po upływie tego terminu zawiadomić urząd o tym, że przebywa
    > u nich osoba, która nie dopełniła na czas obowiązku meldunkowego. (art.
    > 29 tej samej ustawy).

    A tu jaka jest kara za niedopełnienie?

    A w ogóle to przejrzałam sobie ustawę i polecam, można się ubawić.
    Np.:
    "Zakład pracy jest obowiązany sprawdzić przy zatrudnieniu osoby w tym
    zakładzie, czy dopełniła ona obowiązku meldunkowego.
    2. O niedopełnieniu przez tę osobę obowiązku meldunkowego zakład pracy
    jest obowiązany zawiadomić niezwłocznie właściwy organ wymieniony w
    art. 11 ust. 1."

    Dlaczego takie głupoty przeżyły komunizm o tyle lat?

    Renata