    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastawienie garażu - mandat
    Date: Wed, 3 Sep 2008 20:51:08 +0200

    Użytkownik "gREG" <niema_nic@i_juz.lp> napisał w wiadomości
    news:g9m162$9nu$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > odwiedził mnie znajomy i postawił samochodod
    > prosopadle do wjazdu garażowego w odległości ok 5 metrów od
    > drzwi garazowych. Autko postawil w dzien okolo godziny 15 stej.
    > Ok godziny 18 pojawia sie policja i spisuje numery samochodu.
    > Okazuje sie ze policje wzywa sasiad, ktory twierdzi ze samochod
    > blokuje mu wjazd do garazu i stoi tam od godzin porannych.
    > Pomijajac fakt zdrowia psychicznego sasiada oraz fakt ze
    > mogl spokojnie wjechac do garazu, czy policja
    > miala prawo wystawic mandat poza droga publiczą na terenie
    > wspolnoty mieszkaniowej (wzywajacym jest sasiad a nie zarzadca
> [...]

    Tak, Policja wystawić mandat miała prawo, bowiem prawo obowiązuje wszędzie,
    a nie tylko na drogach publicznych. Natomiast trudno mi się już odnieść co
    do samej zasadności stwierdzenia wykroczenia, bo jednak trzeba by było
    widzieć tę sytuację. Ja mam samochód o długości 4,78 cm i raczej miałbym
    kłopot z wyjechaniem z garażu, jakby mi ktoś postawił samochód 5 metrów od
    jego drzwi. Co innego maluch, który pewnie spokojnie by się tam zmieścił.