    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zartrzymane prawo jazdy
    Date: Thu, 12 Jun 2003 09:44:26 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pa110.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl
    <bc2pa6$40t$1@topaz.icpnet.pl> <bc2rb0$sr1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@4...com>
    <bc5h7l$l47$4@inews.gazeta.pl>
    <f...@4...com>
    <bc83h3$jtn$6@inews.gazeta.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >nie mieszaj uprawnień do kontroli drogowej z uprawnieniami w
    >procesie karnym, bo to dwie zupełnie inne płaszczyzny.
    To nie ja mieszam ! To przecież ty odwołałeś sie do kpk i kk !
    Ja twierdze, ze w kpk czy kk uprawnień do wykonywania kontroli w
    stosunku do kierowcy NIE ma i to dla każdego (tak dla Policji, jak i
    dla prokuratora). Od początku pisałem takie uprawnienia jak :
    - używanie przyrządów kontrolno pomiarowych (w tym alkomatu)
    - zatrzymanie dokumentu prawa jazdy
    - żądania poddania się przez kierującego badaniu w celu ustalenia
    zawartości w organizmie alkoholu oraz przymuszenia go w razie odmowy
    należą do Policji i wynikają jedynie z PoRD. Kpk NIE nadaje jej,
    Policji, ani prokuratorowi takich uprawnień.

    >Do przeprowadzenia kontroli drogowej policjant nie potrzebuje zgody
    >prokuratora ani żadnych podejrzeń.
    Nikt tego nie kwestionuje ! Zakwestionuj to co ja napisałem:
    prokurator nie ma uprawnień do czynności j.w. pomimo, że działa w
    oparciu o kpk. A ty powołując się na zaspisy kpk próbowałeś to
    udwodnić. Jeśli prokurator ma "sprawdzić", to NIE oznacza to, że w
    dowolny, każdy jaki mu przyjdzie do głowy sposób, tylko zgodnie z
    prawem i zgodnie z ustawowymi uprawnieniami.

    >uprawnienie ograniczono do dróg publicznych uznając, że taka kontrola na
    >prywatnym podwórku była by nadmiernym pogwałceniem wolności obywatelskich.
    Jednak, jeśli zastosują 297 §1. kpk, to już NIE będzie gwałtu (bo to
    kpk) ?

    >W wypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa sprawa wygląda zupełnie
    Jak ? Policjant widzi, jak pijany prowadzi pojazd, to wtedy NIE
    podejrzewa przestępstwa ? A co zakłada ? Że jest 'cacy' i od udaje, że
    to zwykła kontrola drogowa i może uda mu się wyczuć woń alkoholu ?

    >Nawet na drodze publicznej nie ma przeciwwskazać, by zatrzymać kierującego,
    A ty z uporem maniaka ! NIE o drodze publicznej piszemy !

    >więc niestety należy stosować procedurę kpk,
    >czyli wypełnić tę całą masę papierów.
    Nie o papiery i ich wypełnianie chodzi, tylko o uprawnienia !

    I by nie pisać wkoło nie na temat (pominąłeś cały mój poprzedni list).
    Odpowiedz na pytanie: czy w/g ciebie prokurator na podstawie (kpk lub
    innej ustwy) może kontrolować (plus wszystkie czynności kontrolne j.w.
    z początku listu) pijanego kierowcę na jego prywatnym, ogrodzonym
    podwórku ?

    Artur Golański